Nagradom UNWTO-a (Svjetske turističke organizacije) Ulysses 2015. za izvrsnost i inovacije u turizmu Turističkoj zajednici Grada Malog Lošinja, stanovnici Lošinja dobili su još jednu u nizu priznanja za poštivanje svjetskih trendova u održivom razvoju turizma destinacije. Također, među prvima u Hrvatskoj, Grad Mali Lošinj i Turistička zajednica Grada Malog Lošinja prihvaćeni su od Europske komisije u projektu European Tourism Indicator System (ETIS) – Europskog sustava pokazatelja za održiva turistička odredišta – Lošinj mjeri više od 130 indikatora održivosti destinacije.
Investicijski ciklus
Uz više od 20 milijuna eura infrastrukturnih investicija Grada Malog Lošinja, 41 milijuna eura ulaganja u 2015. godini Jadranke d.d., ulaganja Lošinjske plovidbe i partnera u destinaciji, kontinuirano se podiže kvaliteta turističke infrastrukture, ali istovremeno se ulaže u edukaciju kadrova.
U 2015 otvorio je svoja vrata u brandu Small luxury hotels – Boutique Hotel Alhambra s Vilom Augustom, uz novouređeni hotel Bellevue jedni su od najluksuznijih hotela u Hrvatskoj. Iskorak u 2015 je napravljen i u kampu Čikat, u izgradnji bazenskog kompleksa na 2300 četvornih metara- Aquapark Čikat.
Što se tiče turističkog prometa, Turistička zajednica Grada Malog Lošinja u 2015. je godine zabilježila porast i ostvarila 2.118.398 noćenja rastom od 3 posto i 266.571 dolazaka s porastom od 5 posto. Zabilježen je porast noćenja u 2015. godini u hotelima za 6%, u privatnom smještaju za 1% i u kampovima za 5% . U planu je povećanje broja noćenja u 2016. godini za 2%. Time su uvršteni među 6 top destinacija Hrvatske u 2016 po broju noćenja.
Kvalitetom do uspjeha.
Zadovoljstvo gostiju koji posjećuju lošinjski arhipelag te vođenje brige o kvaliteti usluge i infrastrukture (čak 97 %), ciljevi su zajedničkih aktivnosti destinacije zbog kojih se nastavlja provoditi analiza mjerenja kvalitete usluge i zadovoljstva stanovnika i posjetitelja turizmom u destinaciji. Nastavlja se i mjerenje kvalitete usluge tajnim gostom koji predstavlja inovativan koncept mjerenja koji se na Lošinju provodi već 6 godina za redom po uzoru na svjetske trendove.
Kontinuirana je i suradnja sa stanovnicima Lošinja koji svoji radom, odgovornošću i kreativnošću doprinose podizanju kvalitete usluge, edukaciji i zajedničkoj viziji arhipelaga. Upravo zato je Turistička zajednica Grada Malog Lošinja osmislila i novi model poticanja unaprjeđenja marketinških aktivnosti privatnog smještaja kroz niz akcija i sufinanciranju od čak 50% ukupno uloženih sredstava. U 2016 kreće se na Lošinju i sa realizacijom projekta 200 km off road biciklističkih staza na 5 otoka arhipelaga.
Apoxyomen stiže u 2016 na svoj otok!
Grad Mali Lošinj i Turistička zajednica predstavili su Lošinj na jednodnevnoj stručnoj konferenciji ‘Study day: The Athlete of Croatia: a bronze youth from the sea’ posvećenoj Apoxyomenu koji nakon svog boravka u British Museumu u Londonu, a zatim i Paul Getty muzeju u Los Angelesu, najavljuje svoj povratak otoku vitalnosti. U 2016 svjetska atrakcija, antička brončana statua Apoxyomena koja datira u 2.-1. st. pr. Kr., biti će trajno izložena u svom novom domu – Palači Kvarner u Malom Lošinju.
Razvojem zdravstvenog turizma, kvalitetnom promocijom, mjerenje učinkovitosti, integiranim komunikacijskim vrijednostima, te kvalitetnim destinacijskim brend managementom planira se i u 2016 nastaviti kvalitetno upravljati destinacijom u svim segmentima. U tome će zasigurno pomoći projekt Total quality managementa kojim se u 2016 konkretno kreće u relizaciju – upravljanje kvalitetom destinacije u svim segmentima. Samo kvalitetom i najboljim rezultatima lošinjski turizam želi razvijati svoj turizam, sa stanovnicima koji kvalitetno žive na svom arhipelagu!
Primjer koji želimo da se implementira na ostatak Hrvatske